Rytm, KONSPEKTY

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
KONSPEKT LEKCJI RYTM MUZYKA TANIEC
dla klasy I gimnazjum ( dziewcz
ę
ta)
Temat lekcji
: Układ taneczny do muzyki dyskotekowej.
ców dyskotekowych
Sprawno
ść
fizyczna
: rozwijanie koordynacj ruchowej,rozwijanie ogólnej
sprawno
ś
ci i kondycji fizycznej
Postawy i motywacje
: umiej
ę
tno
ść
współdziałania w grupie tanecznej
Pomoce
: płyta CD z nagraniem melodii ta
ń
ca dyskotekowego i melodii
do zabawy wprowadzaj
ś
ci
: ogólna charakterystyka ta
ń
ą
cej , odtwarzacz płyt CD
Ogniwa toku
Opis czynno
ś
ci
Czas
Cz
ęść
wst
ę
pna
Czynno
ś
ci
organizacyjno-
porz
ą
dkowe
.
Zbiórka ,raport, przywitanie, sprawdzenie obecno
ś
ci i
przygotowania
ć
wicz
ą
cych.
Przedstawienie celów lekcji i uzasadnienie potrzeby ich
realizacji. Kontrola stroju,
Miejsca
ć
wicze
ń
oraz sprz
ę
tu.
5 min
Zabawa o
ż
ywiaj
ą
ca Zabawa „lustro” przy muzyce.
Ustawienie w rozsypce. Prowadz
ą
cy demonstruje
ć
wiczenia,U. na
ś
laduj
ą
jego ruchy
jak w odbiciu lustrzanym.(
Ć
wiczenia wykonywane s
ą
zgodnie
z rytmem melodii.)
5 min
Cele lekcji:
Umiej
ę
tno
ś
c
i: zata
ń
czenie poszczególnych cz
ęś
ci układu
Wiadomo
Cz
ęść
główna
1. Ogólna
charakterystyka
ta
ń
ców
dyskotekowych.
Nauk
ę
rozpoczynamy od podania ogólnej charakterystyki
ta
ń
ców dyskotekowych.
Odwołujemy si
ę
do do
ś
wiadcze
ń
uczennic zdobywanych
podczas dyskotek szkolnych.
Ta
ń
ce dyskotekowe to energiczne, rytmiczne ruchy ciała.
Kroki i figury taneczne
wykonywane s
ą
zgodnie z ustalonym wcze
ś
niej układem.
Ta
ń
czony jest najcz
ęś
ciej
w dowolnym ustawieniu . Figury taneczne prowadzone s
ą
z
rozmachem i wymagaj
ą
od tancerzy dobrej kondycji fizycznej
25 min
Muzyka w takcie 4/4.Tempo umiarkowane.
2. Kroki taneczne
P.w. Postawa, ramiona w dół
T. I 1- krok praw
ą
nog
ą
w bok,,naprzemienna praca barków
2- lew
ą
nog
ę
dostaw do prawej, naprzemienna praca
barków
3-krok lew
ą
nog
ą
w bok, naprzemienna praca barków
4-praw
ą
nog
ę
dostaw do lewej, naprzemienna praca
barków .
T. II
1- krok praw
ą
nog
ą
w bok, ramiona ugi
ę
te w łokciach
na wysoko
ś
ci klatki piersiowej.
2- krok lew
ą
nog
ą
skrzy
ż
nie przed praw
ą
, ramiona w
dół
3- krok lew
ą
nog
ą
w bok, ramiona ugi
ę
te w łokciach na
wysoko
ś
ci klatki piersiowej
4- krok praw
ą
nog
ą
skrzy
ż
nie przed lew
ą
, ramiona w
gór
ę
T. III
1- krok praw
ą
nog
ą
w tył, ramiona ugi
ę
te w łokciach
zamkni
ę
te na wysoko
ś
ci klatki piersiowej.
2- krok lew
ą
nog
ą
w tył ,wyprost ramion do boku
3- krok prawa nog
ą
w tył, ugi
ę
cie prawego ramienia
klatki piersiowej.
4 – lew
cie lewego
ramienia w łokciu na wysoko
ś
ci klatki
piersiowej.
ą
nog
ę
dostaw do prawej, ugi
ę
Cz
ęść
ko
ń
cowa
Ć
wiczenia
uspokajaj
ą
ce
i oddechowe.
Marsz dookoła sali w postawie skorygowanej, r
ę
ce wzdłu
ż
tułowia. Wdech
z jednoczesnym przeniesieniem prostych r
ą
k bokiem nad
głow
ę
. Wydech
z wolnym opuszczeniem r
ą
k.
10 min.
Podsumowanie lekcji
Zbiórka, przypomnienie celów lekcji, ocena ich realizacji.
Ocena aktywno
ś
ci
I osi
ą
gni
ęć
uczniów. Po
ż
egnanie.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • frania1320.xlx.pl
  • Tematy